Pobedite anksioznost uz džogiranje sa psom

Pobedite anksioznost uz džogiranje sa psom

Anksioznost pogađa veliki broj odraslih i ono predstavlja jedno od najčešćih mentalnih stanja u modernom dobu. Anksioznost se javlja kada se ljudi suoče sa intenzivnim strahom ili imaju neke fizičke i psihološke reakcije koje ometaju njihov svakodnevni život. Ako ste vlasnik psa, onda znajte da ste već u prednosti nad ostalima, jer je jedno istraživanje pokazalo da kućni ljubimci snižavaju nivo stresa. Ovu prednost možete dodatno iskoristiti ukoliko krente da džogirate sa svojim psom (pod uslovom da ste se konsultovali sa veterinarom). Džoging nije pogodan za sve pse. Da bi psi mogli da džogiraju moraju biti zdravi, i mlađi jer stariji psi mogu imati problema sa zglobovima ili srcem.


Zašto trčati sa psom?

Studija koju su sproveli istraživači sa Brigham Ioung Univerziteta pokazala je da trčanje ublažava negativne efekte koje hronična anksioznost ima na hipokampus – deo mozga koji je odgovoran za učenje i pamćenje. Druga studija istraživača sa Univerziteta u Koloradu otkrila je da čak i kada su životinje (u ovom slučaju laboratorijski miševi) „primorane“ da vežbaju, pokazuju značajan pad anksioznosti i depresije. Redovno trčanje sa Vašim psom pogoduje kako i Vašem, tako i njegovom zdravlju. Trčanje je dobar način da Vaš pas utroši energiju koja se tokom dana nakuplja.


Ne preterujte sa tempom trčanja

Ako vaš pas nije naviknut na trčanje, počnite prvo s’ brzom šetnjom. Polako povećavajte kako dužinu rute tako i tempo kojim trčite i obratite pažnju na kondiciju i stanje svog psa. Studija sa Univerziteta Missouri-Columbia pokazuje da je vežbanje visokog intenziteta najbolji način za smanjenje anksioznosti. Stoga ćete možda otkriti da ste iscrpljeni odmah nakon treninga, a opet dugoročno opušteniji, nakon što uhvatite tempo. Da biste oslobodili ruke, razmislite o upotrebi povodca koji ide oko struka. Oni se obmotaju oko struka, ostavljajući ruke slobodne dok trčite.


Ponesite vodu i trčite u prirodi

Obavezno ponesite dovoljno vode za sebe i psa dok trčite. Ako imate anksioznost, onda biste definitivno trebali da ciljate na trčanje blizu reke ili u parku. Studije su pokazale da samo 10 minuta provedenih u prirodnim područjima može značajno sniziti nivo stresa. Strateški isplanirajte džoging, izbegavajući popodnevne sate, kako šape i koža Vašeg psa ne bi trpeli. Ako imate anksioznost i tražite prirodne načine da ga smanjite, trčanje je odlična aktivnost koju možete izabrati.

Izvor: https://www.fitbark.com/blog/how-can-jogging-with-your-dog-help-you-combat-anxiety/

Napišite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Telefon:063.868.27.20
Email: info@kuckuc.rs
Srbija
11000 Beograd